czwartek, 8 marca 2018

Pełne

Wykształcenie nie musi być pełne. - Mówili żartownisie z ostatnich ławek. Podobno ostatnia kartka tworzy wspomnienia, podczas gdy pierwsza robi notatki. No więc ja siedziałem w pierwszej i robiłem głównie notatki. Piękne zeszyty, z których jeszcze kilka zachowałem. Te ulubione przedmioty.No i jestem "mgr" - to cieszy, chociaż może faktycznie - nie musiałem. Może lepiej było pracować, byłbym kilka lat "do przodu".

To wszystko jest dyskusyjne. Ale piwo powinno być pełne. Informacje - też. Tak, najlepiej mieć pełen obraz sytuacji. Diabeł tkwi w szczegółach i uwielbia półprawdy. Widać to doskonale na przykładzie ewangelii. W skrócie to jest
Jezus = Zbawiciel + Pan
Wystarczy uciąć jeden element, by wdepnąć w bagno: 

1. Pan bez Zbawiciela - "podporządkuj się, bądź grzeczny, to pójdziesz do nieba". To kłamstwo jest bardzo powszechne, choć na zdrowy rozum: tego się nie da zrobić. Jest dokładnie odwrotnie: przyjmij zbawienie, a zaczniesz przygodę z życiem wolnym, pełnym pasji i świętym.

2. Zbawiciel bez Pana - "uwierz w zmartwychwstanie, pójdziesz do nieba, nie musisz nic więcej robić". To drugie kłamstwo, które wielu ograbia z pełnej prawdy. Tacy ludzie pozostają bierni, trwają w przeciętności, siedzą bezczynnie na pustym fundamencie. Tracą to, co najlepsze: nadzieję powrotu Jezusa, kiedy otrzymaliby nagrodę za posłuszeństwo (które zresztą trudne nie jest).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz